• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безпека життєдіяльності

У великому місті і дорослі і діти повинні бути обачними, уважними, знати і виконувати правила безпечної поведінки. Запам'ятайте їх!

10 впевнених "ЗАВЖДИ"

  1. Я ЗАВЖДИ уважний на дорозі, де рухається транспорт.
  2. Я ЗАВЖДИ пам'ятаю, що для пішохода - тротуари, для машини - дорога.
  3. Я ЗАВЖДИ слухаюсь сигналів світлофора.
  4. Я ЗАВЖДИ переходжу дорогу у спеціально обладнаних для цього місцях.
  5. Я ЗАВЖДИ правильно обходжу транспорт, що стоїть: трамвай - спереду, тролейбус і автобус - ззаду.
  6. Я ЗАВЖДИ виконую накази знаків дорожнього руху.
  7. Я ЗАВЖДИ виконую правила дорожнього руху для велосипедистів.
  8. Я ЗАВЖДИ виконую правила користування ліфтом.
  9. Я ЗАВЖДИ пам'ятаю: будівництво - не місце для ігор.
  10. Я ЗАВЖДИ дотримуюсь правил протипожежної безпеки.

10 рішучих "НІКОЛИ"

  1. Я НІКОЛИ не виходжу з дому, не попередивши дорослих.
  2. Я НІКОЛИ не забуваю найпотрібніші номери телефонів.
  3. Я НІКОЛИ не розмовляю на вулиці з незнайомими людьми.
  4. Я НІКОЛИ не повідомляю по телефону, що я вдома сам.
  5. Я НІКОЛИ не поспішаю відчиняти двері на дзвінок. Спочатку дивлюсь у вічко.
  6. Я НІКОЛИ не вмикаю електроприлади мокрими руками.
  7. Я НІКОЛИ не торкаюсь незнайомих предметів.
  8. Я НІКОЛИ не дратую собак: з друзів вони можуть перетворитися на ворогів.
  9. Я НІКОЛИ не залишаю молодших брата чи сестричку вдома самих.
  10. Я НІКОЛИ не ходжу до водоймищ без дорослих.

Шановні батьки!

Будьте прикладом для дітей у виконанні правил безпечної поведін­ки. Аналіз причин травмування дітей свідчить, що більшість нещасних випадків була спровокована недбалістю дорослих. Враховуйте психоло­гічні особливості дітей дошкільного віку: їхню цікавість, непосидючість, відсутність життєвого досвіду.

Діти погано сприймаюсь заборони. Тому необхідно обґрунтовувати «не можна» в доступній для дитини формі.

Поради батькам щодо збереження життя і здоров’я дітей:

  • кожна дитина має усвідомлювати, що немає більшої цінності, ніж життя, бути впевненою, що її люблять і цінують;
  • дитина має знати, що у неї є права. Так само, як право дихати, вона має право захищати своє тіло, свої думки, свої погляди;
  • дитина не повинна боятись. Страх - поганий помічник у ситуаціях, коли треба діяти рішуче і швидко;
  • не можна виховувати у дитини сліпе підкорення авторитету дорослого або виробляти у неї автоматичні звички. Дії дитини мають бути свідомими і розумними, а дорослі повинні заохочувати прояви дитячої ініціативи;
  • дитина має довіряти близьким дорослим - батькам, вихователям - і, не вагаючись, розповідати їм про будь-яку пригоду; дитина має бути певною, що близькі зрозуміють та допоможуть;
  • у розмовах з дитиною не може бути заборонених тем;
  • діти мають бути певні: ніхто не каратиме їх за відмову розмовляти з незнайомими людьми. У ситуації, коли дорослі проявляють настирливість чи агресивність, діти мають право брехати, кричати, тікати, здіймати паніку, робити все, що вважають за потрібне, аби залишитися неушкодженими;
  • дитина має знати, що інтимні частини тіла належать лише їй, і у відсутності батьків та вихователів ніхто без дозволу дитини не має права їх оглядати, а тим більше - торкатися. Навіть під час медичних оглядів у дошкільних навчальних закладах поруч з дитиною має бути вихователь.

Пам’ятка для батьків

«Перелік знань і практичних умінь, які має засвоїти дитина з метою застосування у різних екстремальних умовах»

Завжди було дуже важливим навчити дітей безпечно поводитися в повсякденному житті. Нині ж, коли діти стали більш розкутими, вільно користуються сучасною побутовою технікою, електронними іграшками і приборами, такі знання особливо актуальні.

Природно, що в екстремальних ситуаціях дитина поводиться так, як її навчили. Якщо ж відповідних знань та навичок немає й дитина не вміє приймати доцільні рішення, небезпечна для неї ситуація може призвести до трагічних наслідків.

Ситуація «Один удома»

  1. Дитина не повинна відчиняти двері квартири, будинку незнайомим особам, коли вона одна вдома.
  2. Дитина не повинна надавати по телефону інформацію незнайомим чи малознайомим людям щодо відсутності вдома дорослих, натомість варто сказати неправду, наприклад: «Мама не може зараз зняти слухавку, бо приймає ванну», «Мама на хвилинку вийшла до сусідки» тощо.
  3. Дитина повинна вміти викликати міліцію, пожежників, швидку допомогу як зі стаціонарного, так і з мобільного телефону.
  4. У випадку, коли незнайомі люди ламають двері чи в інший спосіб намагаються проникнути в помешкання, дитина повинна:

    зателефонувати в міліцію і не класти слухавку;

    постукати до сусідів або зателефонувати їм;

    вийти на балкон і привернути увагу перехожих криком і/чи киданням предметів; у разі відсутності балкону – відкрити чи розбити вікно і викидати у нього будь-які предмети.

  5. Дитина має знати, що в жодному разі не можна відкривати невідомі їй ємкості та куштувати їх вміст на смак.
  6. У відсутності дорослих дитина віком до 10-12 років не повинна користуватися електроприладами.
  7. Якщо в приміщенні дитина відчула якийсь сторонній незнайомий запах або побачила дим, вона має негайно залишити помешкання й звернутися по допомогу до сусідів або, після виходу з квартири, зателефонувати за номерами «101», «104».

Ситуація «Один на вулиці»

  1. Дитина має знати:

    домашню адресу, прізвище, імена, по батькові батьків;

    правила дорожнього руху, що стосуються безпеки пішоходів;

    значення застережних знаків, наприклад, «висока напруга».

  2. Дитина має бути впевнена, що рідні знають, де саме вона знаходиться, і що вона завжди може з ними зв’язатися.

  3. При користуванні громадським транспортом дитина має заходити лише в ті вагони, де вже є пасажири.

  4. Дитині в жодному разі не можна гратися в безлюдних і темних місцях. Вона має знати, що це не прояв боягузтва, а захід безпеки.

  5. Перебуваючи на вулиці, дитина має триматися подалі від проїжджої частини дороги. Особливо дитина має остерігатися машин, що раптом зупиняються біля неї.

  6. Дитині не можна чіпати, піднімати сторонні предмети, особливо ті, які їй невідомі.

  7. Дитина в жодному разі не повинна куштувати на смак рослини, плоди, ягоди, що ростуть навколо.

  8. Ніколи не можна їсти під час руху. Якщо дитина впаде, їжа може потрапити у її дихальні шляхи.

  9. Пересуваючись по вулиці (пішки чи на велосипеді, самокаті, роликах), дітям слід оминати кришки каналізаційних люків, решітки дощових стоків.

  10. Діти не повинні вступати в розмову з незнайомими дорослими людьми, спокушатися на будь-які їхні «цікаві пропозиції».

  11. Граючись на подвір’ї чи знаходячись на екскурсії з групою, дитина завжди має слідкувати за тим, щоб дорослі (батьки, вихователі, вчителі) постійно знаходилися в полі її зору.

  12. Дитина має знати, що їй слід робити під час нападу зловмисників:
    насамперед упевнено й сміливо заявити, що близькі дорослі знаходяться неподалік і зараз підійдуть;
    негайно покликати дорослих, будь-яким чином привернути їхню увагу;
    у жодному разі не захищати свої речі – кинути предмет, що його вимагають нападники, їм під ноги і тікати.

Ситуація «Дитина заблукала»

  1. По можливості дитина насамперед має зателефонувати батькам, рідним.
  2. Дитині треба розказати, що в такій ситуації вона може звернутися по допомогу до працівників міліції, найближчого магазину, пошти тощо.

Попередження травматизму під час відпочинку

  • Не залишати дітей без нагляду.
  • Перевірити обладнання дитячого майданчика, щоб запевнитися у відсутності чинників, що можуть спричинити травмування.
  • Оглянути територію навколо будинку і перевірити наявність від­критих підвалів, каналізаційний люків, ям, електрощитів, недобудова­них об'єктів, стоянок автотранспорту тощо.

Безпека дорожнього руху

  • Виконувати правила дорожнього руху.
  • Проаналізувати місце проживання на предмет оцінки інтенсивності дорожнього руху.
  • Дозволяти старшим дітям самостійно переходити дорогу лише за пов­ної відсутності руху.

Безпека в лісі, біля водойми

  • Під час перебування на вулиці в літній день захищати голову ди­тини панамою.
  • Регулювати перебування дитини під сонцем, щоб запобігти опі­кам шкіри.
  • Дозувати перебування дитини у воді, щоб організм не переохолод­жувався.
  • Не залишати дитину без нагляду біля водойми.
  • Не дозволяти купатись та стрибати у воду в неперевірених мі­сцях.
  • Для купання обирати незасмічені з твердим дном, без водорос­тей та мулу місця.
  • Забороняти користуватись човном, плотом без супроводу дорос­лих.
  • Не дозволяти запливати на глибину, використовуючи гумовий матрац чи іграшку.
  • Не допускати пустощів на воді (лякати, утримувати одне одного під водою).
  • Забороняти ходити до лісу буз супроводу дорослих.
  • Під час перебування у лісі разом із дітьми не збирати та не вживаите незнайомих грибів, ягід, рослин.
  • Не розводити у лісі багаття під час посухи; в разі необхідності, розмістити його на відкритому місці. Після використання ретельно загасити його та засипати землею.
  • Для походу до лісу одяг дитини добирати таким чином, щоб оптимально захистити її від комах, кліщів та інших несподіванок.



Кiлькiсть переглядiв: 564