З метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління керівником закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора, щорічно проводиться звіт з питань статутної діяльності закладу.

Даний звіт розроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі “Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю".

Мета звітування керівника:

- подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом,

- поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень

- запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління

ЗДО №2 «Сонечко»

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

День 24 лютого 2022 року змінив звичне життя українського народу в тому числі освітян, перекреслив раніше заплановані навчальні, мирні, дієві та багато обіцяючи плани.

Вторгнення російського агресора на миролюбиву Україну з перших днів і до сьогодення приносить людям біль і страждання, горе та руйнацію, фізичне та психічне травмування.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, наказу МОН України від 28.05.2005р. № 55 «Про запровадження звітування керівників навчальних закладів» сьогодні я маю можливість на основі аналізу роботи всього колективу звітувати перед Вами, шановні колеги, про свою діяльність як керівника ЗДО №2 «Сонечко».

Загальна характеристика

Як керівник, у своїй діяльності керувалась нормативно-правовими актами, зокрема: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану. Надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного сану» від 15.03.2022 №2136IX, лист МОН 31/3475-22 від 17.03.2022 року «Про зарахування дітей до закладів дошкільної освіти із числа ВПО»,лист МОН №1/33/71 – 22 від 06.03.2022 року «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій», «Базовим компонентом дошкільної освіти», Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, наказами Міністерства освіти і науки України від 24.04.2003 № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу»,

статутом КЗДО №2 «Сонечко» та річним планом роботи закладу на 2022-2023 навчальний рік

Я, як керівник, здійснюю керівництво і контроль за діяльністю закладу, дію від імені закладу, представляю його в державних та інших органах, установах і організаціях.

Засновником ЗДО є Виконавчий комітет Вознесенської ОТГ, яка здійснює фінансування, його матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування. Важливим завданням ЗДО є консолідація зусиль влади, громадськості з метою забезпечення необхідних умов для розвитку, освіти, повноцінної соціалізації дітей і створення безпечного освітнього середовища. Постійний діалог між практиками, науковцями, засновниками ЗДО, представниками громад, державних органів дають змогу оцінити та визначити необхідні заходи в організації діяльності закладів у воєнний час та такі заходи, які будуть спрямовані на відродження дошкільної освіти у повоєнний період.

Заклад дошкільної освіти у воєнний час несе відповідальність перед батьками, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», БКДО, Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;

- налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;

- відновлення освітнього процесу;
- зарахування до закладу дітей раннього та дошкільного віку із числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;
- організацію освітнього процесу в ЗДО для всіх дітей;
- своєчасне надання керівником ЗДО запиту до засновника щодо наявності проблем і можливих шляхів їх вирішення;
- створення у ЗДО безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу;
- створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання й надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, у тому числі й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;
- здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу;

- здійснення співпраці з інклюзивно ресурсним центром (далі – ІРЦ)

Враховуючи сучасні вимоги, я використовую стиль керівництва більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Проблеми обговорюються й надаються різні варіанти рішення. З них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

- Управлінські рішення та дії під час воєнного стану в Україні були спрямовані головним чином на :

- забезпечення працездатності колективу,

- виконання річних завдань,

- створення мережі, комплектування груп,
- складання бюджетного запиту на рік та його виконання,
- організація психологічної,підтримки всіх працівників ЗДО.

Разом з колективом постійно працюю над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена. Ігрові та спортивний майданчики та обладнання на них підтримується у задовільному, безпечному стані. Прибирання майданчиків і всієї території закладу здійснюється щоденно. За потребою здійснюється покос трави, обрізка кущів, сушнику. Сміття прибирається у смітники. У теплу пору року за спекотної та сухої погоди квітники та ділянки поливаються сторожами та помічниками вихователів, що відповідає санітарним вимогам утримання території.

Колектив ЗДО № 2 – це здорова сім’я працівників - однодумців, які підтримують, цінують і поважають кожного з дітей, намагаються створити сприятливі умови для освітнього процесу здобувачів освіти.

Але введення в Україні воєнного стану позначається на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна. Наш заклад, організовував освітній процес дистанційно, але з 15 травня ми перейшли на змішану форму навчання. В умовах воєнного стану зазнала змін й організація роботи з кадрами, зокрема підвищення кваліфікації, інформаційна та методична підтримка педагогів.
Сьогодення внесло корективи в освітянське життя та незмінним лишилося те, що усі працівникі нашого ЗДО мають працювати заради наших дітей.

Звіт керівника перед колективом та громадськістю 2022 - 2023 н. р.

З метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління керівником закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора, щорічно проводиться звіт з питань статутної діяльності закладу.

Даний звіт розроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі “Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю".

Мета звітування керівника:

- подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом,

- поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень

- запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління

ЗДО №2 «Сонечко»

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

День 24 лютого 2022 року змінив звичне життя українського народу в тому числі освітян, перекреслив раніше заплановані навчальні, мирні, дієві та багато обіцяючи плани.

Вторгнення російського агресора на миролюбиву Україну з перших днів і до сьогодення приносить людям біль і страждання, горе та руйнацію, фізичне та психічне травмування.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, наказу МОН України від 28.05.2005р. № 55 «Про запровадження звітування керівників навчальних закладів» сьогодні я маю можливість на основі аналізу роботи всього колективу звітувати перед Вами, шановні колеги, про свою діяльність як керівника ЗДО №2 «Сонечко».

Загальна характеристика

Як керівник, у своїй діяльності керувалась нормативно-правовими актами, зокрема: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану. Надзвичайної ситуації або надзвичайного стану», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного сану» від 15.03.2022 №2136IX, лист МОН 31/3475-22 від 17.03.2022 року «Про зарахування дітей до закладів дошкільної освіти із числа ВПО»,лист МОН №1/33/71 – 22 від 06.03.2022 року «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій», «Базовим компонентом дошкільної освіти», Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, наказами Міністерства освіти і науки України від 24.04.2003 № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу»,

статутом КЗДО №2 «Сонечко» та річним планом роботи закладу на 2022-2023 навчальний рік

Я, як керівник, здійснюю керівництво і контроль за діяльністю закладу, дію від імені закладу, представляю його в державних та інших органах, установах і організаціях.

Засновником ЗДО є Виконавчий комітет Вознесенської ОТГ, яка здійснює фінансування, його матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування. Важливим завданням ЗДО є консолідація зусиль влади, громадськості з метою забезпечення необхідних умов для розвитку, освіти, повноцінної соціалізації дітей і створення безпечного освітнього середовища. Постійний діалог між практиками, науковцями, засновниками ЗДО, представниками громад, державних органів дають змогу оцінити та визначити необхідні заходи в організації діяльності закладів у воєнний час та такі заходи, які будуть спрямовані на відродження дошкільної освіти у повоєнний період.

Заклад дошкільної освіти у воєнний час несе відповідальність перед батьками, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», БКДО, Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;

- налагодження ефективної комунікації учасників освітнього процесу;

- відновлення освітнього процесу;
- зарахування до закладу дітей раннього та дошкільного віку із числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;
- організацію освітнього процесу в ЗДО для всіх дітей;
- своєчасне надання керівником ЗДО запиту до засновника щодо наявності проблем і можливих шляхів їх вирішення;
- створення у ЗДО безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу;
- створення умов для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною формою навчання й надання педагогічної підтримки дітям раннього та дошкільного віку, у тому числі й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;
- здійснення інформаційної підтримки та психологічного супроводу учасників освітнього процесу;

- здійснення співпраці з інклюзивно ресурсним центром (далі – ІРЦ)

Враховуючи сучасні вимоги, я використовую стиль керівництва більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Проблеми обговорюються й надаються різні варіанти рішення. З них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

- Управлінські рішення та дії під час воєнного стану в Україні були спрямовані головним чином на :

- забезпечення працездатності колективу,

- виконання річних завдань,

- створення мережі, комплектування груп,
- складання бюджетного запиту на рік та його виконання,
- організація психологічної,підтримки всіх працівників ЗДО.

Разом з колективом постійно працюю над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена. Ігрові та спортивний майданчики та обладнання на них підтримується у задовільному, безпечному стані. Прибирання майданчиків і всієї території закладу здійснюється щоденно. За потребою здійснюється покос трави, обрізка кущів, сушнику. Сміття прибирається у смітники. У теплу пору року за спекотної та сухої погоди квітники та ділянки поливаються сторожами та помічниками вихователів, що відповідає санітарним вимогам утримання території.

Колектив ЗДО № 2 – це здорова сім’я працівників - однодумців, які підтримують, цінують і поважають кожного з дітей, намагаються створити сприятливі умови для освітнього процесу здобувачів освіти.

Але введення в Україні воєнного стану позначається на всіх сферах людського життя. Особливих змін зазнає освітня галузь, зокрема дошкільна. Наш заклад, організовував освітній процес дистанційно, але з 15 травня ми перейшли на змішану форму навчання. В умовах воєнного стану зазнала змін й організація роботи з кадрами, зокрема підвищення кваліфікації, інформаційна та методична підтримка педагогів.
Сьогодення внесло корективи в освітянське життя та незмінним лишилося те, що усі працівникі нашого ЗДО мають працювати заради наших дітей.

Склад вихованців

В 2022 – 2023 році в ЗДО №2 виховується 82 дитини (13 дітей ясельного віку та 69 дітей дошкільного віку).

Розподіл дітей в групи здійснюється за віковими ознаками. Всього функціонує 5 вікових груп. З них : 1 група для малят раннього віку , 4 групи для дітей дошкільного віку.

Прийом дітей до ЗДО здійснює керівник ЗДО протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини, довідки сімейного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження. Групи у закладі комплектуються за віковими ознаками. За дитиною зберігається місце в закладі дошкільної освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють.

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

У стані війни діти дошкільного віку належать до найвразливішої категорії населення. Перебуваючи в небезпеці, в тривалому стресовому стані, дитина позбавлена нормальних умов для розвитку та освіти ось чому і головною метою роботи колективу закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.

Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Згідно штатного розпису, затвердженого начальником УО ВМР штат складає 34,025 штатних одиниць.

Трудовий колектив закладу налічує 24 працівника, з них:

· педагогічних – 9 осіб;
· медичний працівник – 1 особа;

- спеціалісти – 2 особа,
обслуговуючий персонал – 12 осіб.

Протягом року плинності кадрів не було.

Завдяки оптимальній розстановці кадрів та створенню у закладі позитивного мікроклімату не було звільнено жодного працівника за порушення трудової дисципліни та неявки на роботу без поважної причини.

Дистанційну роботу у ЗДО забезпечували кваліфіковані спеціалісти: директор , практичний психолог, музичний керівник, вихователь-методист,

та 5 педагогів, один педагог нашого закладу ПАСТУХ Лілія., виїхала за кордон до країни Італія і оформила статус внутрішньо переміщеної особи.

Освітній рівень педагогів:

3 педагога – вища освіта;

6 педагогів – базова вища (середня спеціальна педагогічна

Стаж роботи педагогічних працівників:

До 3 років – 0

від 3 – до 5 років – 0

від 10 до 15 – 4

від 20 до 30 – 1

більше – 30 – 4

Кваліфікаційний рівень педагогів:

6 – спеціалісти

1 - спеціаліст I категорії

2 - спеціаліст вищої категорії

Педагогічні звання мають:

«вихователь-методист» - 4 педагога.

Слід відмітити, що в ЗДО створені оптимальні умови для постійного професійного зростання. В цьому році підвищили свою кваліфікаційну категорію - 5 педагогів в дистанційному фоматі Кондратієва Т.М- вихователь, Ярмалюк В.І. – музичний керівник, Букіна О.В.- практичний психолог, Гайдай І.М -.вихователь, Ступа Ю.С.- вихователь,

В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти та досвіду педпрацівників. При підборі кадрів враховується фахова підготовка особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.
Час висуває все нові і нові вимоги до педагога, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими, спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку

Щорічно,згідно перспективного плану,проводиться в закладі атестація педагогічних працівників, сестри медичної старшої, кухарів та машиніста із прання та ремонту білизни.

Атестація в закладі, як один із методів підвищення кваліфікації проводиться згідно з перспективним планом та відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 року №930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 року за №1255/18550 (зі змінами).

У 2022-2023 навчальному році в нашому закладі атестуючих педагогів не було.

Сьогодні, як ніколи, гострою, є проблема запровадження новітніх технологій в освітній процес, тож просто неможливо стати фахівцем без вивчення найновіших набутків науки і практики.

Педагогічний колектив закладу протягом року вів плідну роботу щодо підвищення рівня своєї фахової майстерності.

Метою методичної роботи було поглиблення знань, розширення кругозору та використання ІКТ технологій в дистанційній роботі з дітьми.

На 2022-2023 н.р. педагогічний колектив визначив для себе шляхи реалізації в розв'язанні проблемного питання:»

«Забезпечення комплексного підходу щодо формування розвитку творчої, патріотично налаштованої особистості здобувачів дошкільної освіти

Планування роботи закладу та визначення тематики методичних заходів велось орієнтуючись на основні завдання річного плану. Орієнтир на виконання річних завдань дозволив побудувати методичну роботу, враховуючи досвід педагогів.

Методичною службою були заплановані та проведені різноманітні колективні, індивідуальні та групові форми методичної роботи. З них: семінари-практикуми, круглі столи, консультації, тощо. Проведені форми роботи були спрямовані на підвищення професійного рівня педагогів, що сприяло реалізації диференційованого принципу в організації роботи з підвищення компетентності педагогів. Широко використовуються інтерактивні форми методичної роботи з педагогами які дозволяють стимулювати процеси набуття професійної компетентності педагогів, змінюють професійно-особистісну позицію , санкціонують стабільне професійне зростання особистості, забезпечують розвиток регіональної освіти підвищення якості діяльності педагогів.

Колектив працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу і тому існує власний сайт

Ми за допомогою сайту організовуємо взаємодію всіх учасників освітнього процесу і створили віртуальну бібліотеку, це - своєрідний банк освітніх ресурсів і постійно оновлюємо й поповнюваємо інформаційне наповнення сайту, використовуємо ресурси онлайн-освіти, забезпечуємо залучення тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти. Оскільки форма освіти дошкільників залежить від безпекової ситуації у кожному регіоні, комунікація з учасниками освітнього процесу має здійснюватися з урахуванням локації дітей (вдома, у бомбосховищі, в умовах зовнішньої міграції, в умовах внутрішньої міграції, в закладі дошкільної освіти, з батьками, вихователями, опікунами, волонтерами тощо. Ефективними були розміщені на сайті ЗДО завдання і рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми, відповідно до їхнього віку; створення груп із батьками, вихователями, практичним психологом, музичним керівником в соціальних мережах Viber, Telegram, WhatsApp тощо для отримання інформаційно-освітніх та психолого-педагогічних послуг; використання електронних платформ Zoom конференціях. Інформація розрахована, в першу чергу, на батьків наших вихованців, а також на колег зі всієї України. Цікаві статті, фотогалерея, поради, звіти – все це сприяє відкритості ЗДО, залученню батьків до життя їх дітей в закладі.. Наш сайт, в першу чергу, адресований тим, хто зацікавлений у гармонійному і всебічному розвитку своєї дитини.

На виконання листа Міністерства освіти і науки України «Про окремі питання діяльності ЗДО у 2022/2023 навчальному році» адміністрацією закладу створено умови для використання технічних засобів навчання в організації освітнього процесу.

У закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Інноваційна діяльність проводиться на рівні закладу та підпорядкована меті - забезпеченню формування, зміцнення, укріплення та відновлення психо – емоційного стану дітей, а також становленню і розвитку особистісно-зорієнтованої освітньої системи в цілому. Методична служба спрямовує свою діяльність на забезпечення розуміння педагогами важливості впровадження педагогічних інновацій в освітній процес з метою покращення якості освіти.

З метою вивчення, розповсюдження досвіду роботи наших педагогів на рівні міста, області педагоги нашого закладу у 2022-2023н.р. прийняли участь у наступних заходах:

  • Методичні об єднання всіх вікових груп,
  • Методичні об єднання практичних психологів,
  • Методичні об єднання музичних керівників,

В ЗДО№ 2 «Сонечко» створені всі умови для реалізації державних гарантій дітям різних соціальних категорій на отримання дошкільного виховання, здобуття якісної освіти на рівні, що відповідає їх здібностям та можливостям.

У методичному кабінеті створено банк передових педагогічних досвідів педагогів нашого закладу, банк інноваційних технологій який поповнився напрацюваннями за цей навчальний рік. А саме:

Створення умов особистісного розвитку дітей з урахуванням індивідуальних здібностей

Букіна О.В.

Впровадження методики М.Монтессорі в освітній процес

Репчинська О.Г.

Впрвадження методики Мнемотехніки на мовленнєвий розвиток та цілісний розвиток всієї особистості дитини.

Ступа Ю.С.

Використанняи музично- педагогічних технологій у розвитку музичного виховання дітей

Ярмолюк В.І.

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобами малих форм фольклору.

Кінаш Т.З.

Палочки Х.Кюизенера - средство познания логики и математики в дошкольном возрасте

Гайдай І.М.

Едьютейнмент: навчання як розвага

Конська О.Л.

Пізнання світу за спадщиною Василя Сухомлинського

Кондратієва Т.М.

Соціальний захист дітей

Робота щодо соціального захисту дітей проводилась педагогами планомірно, відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Конвенції про права дитини.

Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2022 року було проведено соціальне опитування сімей. Складений соціальний паспорт ЗДО. З батьками та членами родин проведена роз’яснювальна робота щодо права користування пільгами.

- організація психологічної, методичної підтримки дітей
- підтримка дітей та батьків у складних ситуаціях;

- налагодження зв’язків і підтримка педагогічного партнерства ЗДО з батьками вихованців, представниками територіальних громад;

- надання різних видів психолого-педагогічної підтримки дітям, батькам;

- здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей, зокрема й з особливими освітніми потребами.

На сьогоднішній день в нашому ЗДО:

13- дітей з багатодітної сім ї,

ВПО -7

Адміністрація закладу веде певну роботу по виконанню заходів щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей, ВПО». Щорічно формується банк даних про дітей таких категорій.

Протягом року сім'ям надавались консультації практичного психолога , вихователів, сестри медичної старшої, музичного керівника. Робота практичного психолога має позитивний результат, про що свідчать результати опитування педагогів щодо діяльності практичного психолога.

В закладі ведеться певна робота по забезпеченню захисту дітей від будь яких форм насильства, безпечного психологічного, фізичного, безбар’єрного середовища для всіх учасників освітнього процесу.

Робота з медичного обслуговування

На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування, яке здійснюють сестра медична старша Попова Олена Олександрівна.

Головним завданням є:

- дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території,

- проведення оздоровчо - профілактичної роботи кожного дня

Оранізація харчування

В умовах сьогодення організація освітнього процесу в закладі відбувається з урахуванням безпекової ситуації, а саме в дистанційному форматі. З 15.05.2023 року відновлена робота КЗДО №2 «Сонечко» .

Організація харчування у ЗДО буде здійснюватися відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами) з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та окремих показників якості харчових продуктів.

Подбали про запас продуктів для дітей з особливими дієтичними потребами: це - свіжі фрукти;, ягоди; борошняні кулінарні вироби, печиво з вмістом цукрів не більше 5 грамів на 100 грамів печива, пастеризовані соки,білкові, злакові, фруктові, чай.

Одним із важливих напрямів роботи стало впровадження системи ХАССП (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) — аналіз ризиків та критичні контрольні точки) — концепція, яка передбачає систематичну ідентифікацію,

Оцінку та керівництво небезпечними факторами, які істотно впливають на безпечність продукції.

Система НАССР є ефективним засобом керівництва, яке застосовуються для захисту виробничих процесів, що проходять у закладі дошкільної освіти, від біологічних (мікробіологічних), хімічних, фізичних та інших ризиків забруднення.

Згідно наказу УО ВМР «Про координацію та моніторинг стану роботи щодо розробки та впровадження системи НАССР у закладах дошкільної освіти» у закладі була створена робоча група з розробки, впровадження та застосування принципів системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

Робочою групою була розроблена програма проведення внутрішнього аудиту (вивчення всіх факторів, пов'язаних з виробництвом харчової продукції - від сировини до зберігання готового продукту на складі, здатних вплинути на її безпеку для споживача; складання переліку виробничих операцій, при яких ці ризики можливі; розробка переліку запобіжних заходів для контролю цих ризиків був проведений такий аудит та визначені можливі ризики та невідповідності, за результатами аудиту розроблений план корегуючих дій та необхідних корекцій для їх усунення.

Робота щодо впровадження системи НАССР здійснюється і далі буде продовжуватись залежно від безпекової ситуації в регіоні.

Охорона праці та безпека життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педагогічного колективу, як одна із пріоритетних і проводиться Відповідно до статей 4, 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Указу Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 22 травня 2022 року № 2263-IX, наказу МОН України від 26.12.2017 № 1669 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», з метою створення безпечних умов перебування у закладі здобувачів освіти і працівників з урахуванням збройної агресії російської федерації в нашому закладі є тимчасове укриття на випадок надзвичайної ситуації» потужність якого складає на 108 дітей, в закладі працює 24 працівника. Під закладом знаходиться приміщення загальним розміром 601,3м², та може укрити 1000,2 особи.

На теперішній час в даному укритті є місця для сидіння, підведена централізована питна вода і каналізація,є вентиляція і запасний вихід. Для забезпечення належного тимчасового перебування в укритті дітей та працівників налічується:

1.Ємності для води (питна, технічна) – 3 шт

2. Медпрепарати, засоби зв’язку – (УКРТЕЛЕКОМ), інтернет.
3.Інструмент для забезпечення виходу із завалу та інше.
В закладі ведеться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників. Систематично видаються накази з охорони праці.

Для працюючих розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці, БЖД під час війни: технологічні та посадові інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення дистанційної роботи з дітьми з проблем безпеки життєдіяльності, у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, добірки тематичної художньої літератури. Належна робота з профілактики нещасних випадків проводиться під час занять у вигляді різноманітної освітньої роботи. Роботу з охорони праці, безпеки життєдіяльності у закладі можна вважати достатньою.

В розділі «Охорона праці і життєдіяльності дітей» були проведені спеціалістами тематичні консультації. Регулярно проводилися інструктажі з техніки безпеки. Також, вихователями усіх вікових груп планувалася і проводилася дистанційна робота з дітьми для формування навичок безпеки життєдіяльності. Було поновлено плани евакуації. На нарадах при директору постійно були розглянуті питання щодо попередження дитячого травматизму. У кожній віковій групі придбано аптечні ватно-марлеві пов’язки для кожної дитини і працівників. Батькам висвітлювалися такі теми: «Ваші діти повноправні громадяни України», «Обов’язки дорослих щодо безпеки і захисту дітей», «Надання першої допомоги при нещасних випадках» тощо.

Регулярно проводяться інструктажі з працівниками закладу. У приміщеннях закладу розміщено кілька стендів з охорони праці та безпечній поведінці дітей. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директору. Вивчаючи стан травматизму серед вихованців, можна відзначити, що в закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов виховання. В ЗДО розроблено низку заходів щодо попередження травматизму здобувачів освіти та всіх учасників освітнього процесу.

Згідно циклограми адміністрацією та медичними працівниками ведеться контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, за виконанням інструкцій з охорони життя і здоров’я дітей та працівників.

На виконання завдань з БЖД педагогами велась цілеспрямована, планомірна робота. Таким чином, педагоги здійснювали формування навичок безпечної поведінки разом з батьками, щоб попередити безпеку дітей, навчали їх, як діяти в тих, чи інших ситуаціях заради збереження фізичного та психічного здоров'я дітей.

Формування у дитини свідомого ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров'я вимагало постійного формування активної позиції по відношенню до власного здоров'я, тобто усвідомлення здорового способу життя, негативного ставлення до шкідливих звичок. Ці питання вирішувались в повсякденному житті, в різних видах діяльності: ігрових заняттях з валеології, бесідах, спостереженнях, читанні художньої літератури, в різних видах ігор, в тому числі інтерактивних та комунікативних.

Систематична співпраця з батьками забезпечує збереження та формування здоров'я, захист життя всіх учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків тощо. Усвідомлення дорослими визначеного змісту понять, які стосуються дитячого здоров’я, дає змогу осягнути величезне значення належних здоров’язбережувальних умов життя дитини як в закладі, так і в родині. Результатом спільно проведених заходів є зацікавленість батьків діяльністю дітей в ЗДО, а також залучення їх та дітей до здорового способу життя.

Управлінська діяльність директора ЗДО

Безпосереднє керівництво ЗДО здійснює управління освіти Вознесенської міської ради.До складу органів самоуправління закладу дошкільної освіти входять:

Рада ЗДО,

Батьківські комітети груп,

Профспілковий комітет,

Педагогічна рада,

Загальні збори батьків та членів трудового колективу,

Комісія з охорони праці та техніки безпеки,

Рада з харчування.

Звернення громадян

Одним із напрямків директора закладу є робота зі зверненнями громадян.

На виконання Закону України «Про звернення громадян» в закладі проводиться слідуюча робота:

1.Нормативна база з питання звернення громадян є в повному обсязі та зберігається в папці «Звернення громадян» в кабінеті директора.

2.Відповідальність за ведення діловодства по зверненню громадян та складанню звітності з даного питання залишено за директором Гайдай І.М..

3.Графік особистого прийому громадян директором ЗДО №2 «Сонечко» складається щороку – по 4 години на тиждень :

вівторок – 13.00 год.-15.00 год.;

четвер - 13.00 год.-15.00 год.

Графік особистого прийому затверджений наказом №10 від 02.01.2023 року «Про затвердження графіку особистого прийому громадян №12 від 02.01. на 2023 рік»

4.У фойє вивішені графіки прийому громадян посадовими особами Управління освіти та Виконавчого комітету територіальної громади м. Вознесенська.

6. У закладі створений «телефон довіри» у 2008 році. Наказом №9 від 02.01.2023року «Про продовження функціонування телефону довіри у 2023році». Відповідальна особа за ведення обліку дзвінків,відповідно наказу, залишила за собою, директором Гайдай І.М.

7. В закладі заведені журнали:

- Журнал особистого прийому громадян,

- Журнал реєстрації письмових звернень громадян.

Також в наявності справа для зберігання письмових звернень.

Журнали включені до номенклатури справ ЗДО, графи відповідають інструкції.

8. Ведеться журнал обліку дзвінків на «телефон довіри» (звернень за 2021-2022 навчальний рік не зафіксовано, про що зроблені відповідні записи.

9. Наказом по ЗДО в №12 від 04.01.2022 році були затверджені індекси питань на 2022 - 2023 роки, які вказуються при реєстрації звернень.

За 2022-2023 навчальний рік повторних та колективних звернень не зафіксовано.

На особистому прийомі звернулися - 3 особи:

174-Про зарахування до ЗДО - 1;
071-Про працевлаштування до ЗДО -1
091-Про роботу закладу в літній оздоровчий період нарахування та виплату зарплати-1;
270-Інші питання-0

177- Про надання роз”ясень -0

Звіти до управління освіти подаються відповідно до термінів. Дані співпадають з даними у журналах. Другий примірник звітів зберігається у ЗДО для зберігання.

10. Питання роботи зі звернення громадян щороку включаються у звіт директора перед громадськістю за підсумками навчального року.

11. Звіт про звернення громадян розміщується на сайті закладу.

Звіти до управління освіти подаються відповідно до термінів. Дані співпадають з даними у журналах. Другий примірник звітів зберігається у закладі для зберігання.

Ще одним з головних напрямків в роботі директора є укріплення матеріально-технічної бази закладу, всі приміщення якого відповідають санітарним вимогам..

Протягом навчального року систематично здійснювалась виплата заробітної плати. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті закладом енергоносії. Завдяки злагодженості роботи відповідальної за економію, ми не перевищуємо ліміти спожитих енергоносіїв.

Наш заклад постійно працює над створенням сприятливих умов для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини дошкільного віку, робота ведеться у тісному контакті з батьками.

Колектив нашого закладу приділяє достатньо уваги естетичному вигляду ЗДО. Групові кімнати поступово поповнюються новими стендами, меблями,, активно проводиться робота по озелененню клумб та майданчиків. Подвір'я прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються працівниками. Своєчасно обрізуються дерева, кущі, біляться бордюри.

Колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою все нові і нові завдання.

Подальший розвиток ЗДО можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку.

А війна рано чи пізно скінчиться. Ми перестанемо гортати ночами новини ї здригатися від зривів. Наші діти припинять викрикувати посеред ночі гостре «боюся». Війна обовязково завершиться нашою перемогою, оскільки добро перемагає зло.

«Ми всі – це Україна»

Звіт керівника перед колектовом та громадськістю 2021-2022 н.р.

З метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління керівником закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності директора щорічно проводиться звіт з питань статутної діяльності закладу.

Даний звіт розроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005р. № 178, зміст звіту зроблений на підставі “Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних навчальних закладів перед колективом та громадськістю".

Мета звітування керівника:

- подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом,

- поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень

- запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.

Завдання звітування:

1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління

ЗДО №2 «Сонечко"

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Ось і закінчився 2021-2022 навчальний рік. Для всіх нас він був дуже , важким і повним сподівань на краще. Події які відбуваються з введенням в Україні воєнного стану позначаються на всіх сферах людського життя , особливих змін зазнає освітня галузь , зокрема дошкільна - безумовно, все це відобразилось і у нашій роботі.

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, наказу МОН України від 28.05.2005р. № 55 «Про запровадження звітування керівників навчальних закладів» сьогодні я маю можливість на основі аналізу роботи всього колективу звітувати перед Вами, шановні колеги та батьківська громадськість, про свою діяльність як директора ЗДО №2 «Сонечко».

Загальна характеристика

Як керівник, у своїй діяльності керувалась нормативно-правовими актами, зокрема: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, наказами Міністерства освіти і науки України від 24.04.2003 № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу», від 28.10.2008 № 985 «Про затвердження Інструкції з організації охорони життя і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах», інструктивно-методичними листами: «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів» (від 24.01.2007 № 1/9-36), «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» (від 07.05.2007 № 1/9-263), « Типове положення про атестацію педагогічних працівників» (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 №473), «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» (від 17.12. 2008 № 1/9-811); Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція), затверджений наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.05.2012 №615), коментарем до Базового компоненту дошкільної освіти, програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»; листами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про чинні програми та посібники для дошкільних навчальних закладів», методичні рекомендації «Про організацію роботи в КДНЗ у 2019-2020 н.р.», статутом КДНЗ №2 та річним планом роботи дошкільного закладу на 2019-2020 навчальний рік.

Я, як керівник, здійснюю керівництво і контроль за діяльністю закладу, дію від імені закладу, представляю його в державних та інших органах, установах і організаціях.

Засновником є Териториальна громада м.Вознесенська, яка здійснює фінансування закладу, його матеріально-технічне забезпечення, харчування та медичне обслуговування.

Заклад дошкільної освіти несе відповідальність перед батьками, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», Базового компонента, Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина»;

- забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

- дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

Взаємовідносини дошкільного закладу з юридичними особами визначаються договорами, укладеними між ними.

Враховуючи сучасні вимоги, я використовую стиль керівництва більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Проблеми обговорюються й надаються різні варіанти рішення. З них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється.

Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.

Управлінські рішення та дії у поточному році були спрямовані головним чином на :

* забезпечення працездатності колективу,

* виконання річних завдань,

* укладення та прийняття колективного договору,
* створення мережі, комплектування груп,
* складання бюджетного запиту на рік та його виконання;
* організацію роботи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку та обліку дітей у мікрорайоні.

Разом з колективом постійно працюю над створенням позитивного іміджу нашого закладу.

Територія закладу має естетичний вигляд, достатньо озеленена, повністю огороджена. Ігрові та спортивний майданчики та обладнання на них підтримується у задовільному, безпечному стані.

Обладнання майданчиків підтримується у належному стані, безпечне у використанні, про що свідчать акти обстеження, що підписуються на початку навчального року та один раз на квартал перевіряються встановленою комісією. Прибирання майданчиків і всієї території ЗДО здійснюється щоденно. За потребою здійснюється покос трави, обрізка кущів, сушнику. Сміття прибирається у смітники. У теплу пору року за спекотної та сухої погоди квітники та ділянки поливаються сторожами що відповідає санітарним вимогам утримання території.

Колектив ЗДО № 2 – це здорова сім’я працівників-однодумців, які підтримують, цінують і поважають кожного з дітей, намагаються створити сприятливі умови для освітнього процесу дошкільнят.

Стратегічною метою управлінської діяльності моєї та адміністративної ланки закладу стало створення найсприятливіших умов для саморозвитку та самоактуалізації особистості кожного педагога і дитини.

Впродовж 2021-2022 навчального року заклад працював за п’ятиденним режимом роботи . Навчання та виховання проводилося українською мовою, але сьогодення внесло корективи в освітянське життя, введенням в Україні воєнного стану і з 24 лютого наш заклад не працює.

Склад вихованців

В поточному році в ЗДО №2 виховувалось 102 дитина (18 дітей ясельного віку та 84 дитини дошкільного віку).

Розподіл дітей в групи здійснювався за віковими ознаками. Всього функціонує 5 вікових груп. З них : 1 група для малят раннього віку , 4 групи для дітей дошкільного віку.

Прийом дітей до ЗДО здійснює керівник ЗДО протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки про стан здоров’я дитини, довідки сімейного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження. Групи у закладі комплектуються за віковими ознаками. За дитиною зберігається місце в закладі дошкільної освіти у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).

Головною метою роботи ЗДО №2 є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти,інклюзивної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Головною метою роботи колективу закладу є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.

Заклад дошкільної освіти укомплектований педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом. Згідно штатного розпису, затвердженого начальником управління освіти штат складає 34,025 штатних одиниць.

Трудовий колектив дошкільного навчального закладу налічує 29 працівників, з них:

· педагогічних – 9 осіб;
· медичний працівник – 1 особа;

-спеціалісти – 2 особа,
· обслуговуючий персонал – 12 осіб.

Продовж звітного періоду колектив працював стабільно до 24 лютого стабільно. Протягом року плинність кадрів була незначна.

Звільнено 2 особи ( Костенко С.І.- за власним бажанням , Панасенко Г.А. – за згодою сторін.

Завдяки оптимальній розстановці кадрів та створенню у закладі позитивного мікроклімату не було звільнено жодного працівника за порушення трудової дисципліни та неявки на роботу без поважної причини.

Педагогічний процес у ЗЛО забезпечують кваліфіковані спеціалісти: директор , практичний психолог, музичний керівник, вихователь-методист,

6 вихователів.

Освітній рівень педагогів:

3 педагогів – вища освіта;

6 педагога – базова вища (середня спеціальна педагогічна)

Стаж роботи педагогічних працівників:

До 3 років – 0

від 3 – до 5 років – 2

від 10 до 15 – 2

від 20 до 30 – 1

більше – 30 – 4

Кваліфікаційний рівень педагогів:

5 – спеціалісти

1 - спеціаліст I категорії

3 - спеціаліст вищої категорії

Педагогічні звання мають:

«вихователь-методист» - 4 педагога.

Слід відмітити, що в ЗДО створені оптимальні умови для постійного професійного зростання. В цьому році підвищили свою кваліфікаційну категорію - 6 педагогів. Курси підвищення кваліфікації при Миколаївському інституті післядипломної педагогічної освіти пройшли 5 педагогів в дистанційному фоматі : Репчинська ОГ., вихователь Ярмалюк В.І. – музичний керівник, Букіна О.В.- практичний психолог, Кінаш Т.З.вихователь, Конська О.Л.- вихователь, Гайдай І.М.- при Київському університеті менеджменту освіти НА педагогічних наук України.

В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.

Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти та досвіду педпрацівників. При підборі кадрів враховується фахова підготовка особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

Час висуває все нові і нові вимоги до педагога, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Педагоги поступово оволодівають інформаційними технологіями за програмами Іпtеl «Навчання для майбутнього» та ІКТ «Партнерство у навчанні.

Щорічно,згідно перспективного плану,проводиться в закладі атестація педагогічних працівників, сестри медичної старшої, кухарів та машиніста із прання та ремонту білизни, так 2021-2022 році у листопаді місяці пройшла атестацію машиніст із прання та ремонту білизни, де отримали чотири відсотка надбавки до заробітної плати

Атестація в закладі, як один із методів підвищення кваліфікації проводиться згідно з перспективним планом та відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого Міністерством освіти і науки України від 06.10.2010 року №930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 року за №1255/18550 (зі змінами).

З метою підвищення педагогічної кваліфікації педагогів в закладі була проведена робота з атестації педагогів і в цьому навчальному році.

У 2021-2022 навчальному році проатестувалися 6 педагогів. Результати атестації – відповідають займаній посад., практичний психолог Букіна О.В., на першу категорію.

Сьогодні, як ніколи, гострою, є проблема запровадження нових технологій навчання та виховання, тож просто неможливо стати фахівцем без вивчення найновіших набутків науки і практики.

Педагогічний колектив закладу протягом року вів плідну роботу щодо підвищення рівня своєї фахової майстерності.

Метою методичної роботи було поглиблення знань, розширення кругозору та використання ІКТ технологій в роботі з дітьми.

На 2021-2022 н.р. педагогічний колектив визначив для себе шляхи реалізації в розв'язанні проблемного питання:»

Формування повноцінної особистості через розкриття природних здібностей дошкільника, розвиток інтелекту та креативності, формування духовності та соціальної компетентності дитини.

Планування роботи закладу та визначення тематики методичних заходів велось орієнтуючись на основні завдання річного плану. Орієнтир на виконання річних завдань дозволив побудувати методичну роботу, враховуючи досвід педагогів.

Методичною службою були заплановані та проведені різноманітні колективні, індивідуальні та групові форми методичної роботи. З них: семінари-практикуми, круглі столи, консультації , показ різних відкритих режимних процесів: занять, свят, розваг, прогулянок, різних видів праці, батьківських зборів, тощо.

Проведені форми роботи були спрямовані на підвищення професійного рівня педагогів, що сприяло реалізації диференційованого принципу в організації роботи з підвищення компетентності педагогів. Широко використовуються інтерактивні форми методичної роботи з педагогами які дозволяють стимулювати процеси набуття професійної компетентності педагогів, змінюють професійно-особистісну позицію , санкціонують стабільне професійне зростання особистості, забезпечують розвиток регіональної освіти підвищення якості діяльності педагогів.

Колектив працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу і тому існує власний сайт. Інформація розрахована, в першу чергу, на батьків наших вихованців, а також на колег зі всієї України. Цікаві статті, фотогалерея, поради, звіти – все це сприяє відкритості ЗДО, залученню батьків до життя їх дітей в закладі. Хоча,сайт тепер дає можливість спілкуватися з батьками, використовуючи Інтернет, що дуже зручно у наш час. Наш сайт, в першу чергу, адресований тим, хто зацікавлений у гармонійному і всебічному розвитку своєї дитини.

На нашому сайті ви зможете:

-дізнатися останні новини ЗДО та його досягнення;

-знайти інформацію про дитячий садок та його колектив;

-ознайомитися із життям дітей у групах;

-прочитати поради фахівців: вихователів, психолога, музичного керівника та сестри медичної старшої, переглянути фотоматеріали.

В наступному році основними напрямками в цій роботі слід визнати:

- постійно проводити роботу щодо підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників;

- охоплювати різні категорії педагогічних працівників участю у заходах з навчання та запровадження ІКТ;

- за умов фінансування поповнювати парк комп’ютерної та мультимедійної техніки, - поповнювати добірку електронних засобів навчального призначення для проведення занять з вихованцями.

Формування у дитини свідомого ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров'я вимагало постійного формування активної позиції по відношенню до власного здоров'я, тобто усвідомлення здорового способу життя, негативного ставлення до шкідливих звичок. Ці питання вирішувались в повсякденному житті, в різних видах діяльності: ігрових заняттях з валеології, бесідах, спостереженнях, читанні художньої літератури, в різних видах ігор, в тому числі інтерактивних та комунікативних.

Систематична співпраця з батьками забезпечує збереження та формування здоров'я, захист життя всіх учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків тощо. Усвідомлення дорослими визначеного змісту понять, які стосуються дитячого здоров’я, дає змогу осягнути величезне значення належних здоров’язбережувальних умов життя дитини як в навчальному закладі, так і в родині. Результатом спільно проведених заходів є зацікавленість батьків діяльністю дітей в закладі, а також залучення їх та дітей до здорового способу життя.

В закладі створені сприятливі умови для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини дошкільного віку, сформовані її життєві компетентності. Педагоги на протязі 2021-2022 н.р. розвивали у дітей обдарування, мотивували їх до навчання через забезпечення наступності та особистісно-орієнтованого, діяльнісного підходів в навчанні, системного психолого-педагогічного та соціального супроводу освітнього процесу.

Колектив нашого закладу продовжує працювати над завданням забезпечення наступності в роботі ЗДО та початкової школи ЗЗСО №8. Адміністрацією закладу був складенений план про співпрацю . Метою цієї співпраці було створення сприятливих умов для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини дошкільного віку, формування її життєвих компетентностей, розвиток обдарувань, мотивування до навчання через забезпечення наступності та особистісно-орієнтовний, діяльнісний підхід у навчанні, системний психолого-педагогічний та соціальний супровід НВП. Співпраця педагогічних колективів здійснювалась через:

- ознайомлення вчителів і вихователів з планом спільної роботи школи і ЗДО;
- ознайомлення вчителів і вихователів із нормативно-правовою базою яка регулює роботу школи та ЗДО;
- запрошення до участі в засіданні педагогічної ради, батьківських зборах;
- та введенням в Україні з 24 лютого воєнного стану був призупинений освітній процес.

Але між педагогами виникли товариські стосунки, що сприяють формуванню у здобувачів освіти дисциплінованості, почуття обов'язку та інших якостей, потрібних майбутнім учням.

Підвищенню якості дошкільної освіти сприяє тісна співпраця закладу з батьківською громадою. Допомога батькам вихованців здійснювалась шляхом надання кваліфікованої допомоги фахівцями: керівником закладу, практичним психологом, вихователями груп, сестрою медичною старшою , вчителем логопедом, з питань розвитку, виховання та навчання дітей. Робота з батьками проводилась у формі групових та індивідуальних, консультацій, телефонних консультацій, бесід, анкетування, шляхом залучення батьків до співпраці і взаємодії з педагогами у закладі. Це перегляд та участь батьків в дитячих святах, розвагах, проведення спільних конкурсів, виховних заходів.

Застосовувались засоби наочної пропаганди (інформаційні бюлетені, батьківські куточки з папками - пересувками, фотовиставки тощо). Традиційно для батьків організовувались виставки робіт дітей з ручної праці, зображувальної діяльності.

Найбільш поширена і затребувана форма роботи з сім’єю у закладі це -батьківські збори. Вони проводились за тематикою та графіком проведення, встановленим додатком до річного плану ЗДО. У цікавій формі вихователі разом з практичним психологом пропонували батькам обговорювати матеріали щодо розвитку здобувачів освітии, пропонували поділитись власним досвідом. Продовженням цієї роботи є залучення батьків до спільної діяльності з дітьми вдома. На належному рівні така робота проводилась вихователями Пастух Л.В., Кондратієвою Т.М, Ступа Ю.С., практичним психологом Букіною О.В. При виборі форм роботи з родинами вихованців, педагогами враховувалися життєва компетенція, соціальний і освітній рівень батьків, батьківський досвід, матеріальні статки сімей, кількість дітей в сім'ях та їхня стать, віковий склад і повнота родин, домінуюча роль матері чи батька, інші фактори.

На виконання листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації роботи в ЗДО у 2021/2022 навальному році» адміністрацією закладу створено умови для використання технічних засобів навчання в організації освітнього процесу.

У закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Інноваційна діяльність проводиться на рівні закладу та підпорядкована меті - забезпеченню формування, зміцнення, укріплення та відновлення здоров’я дітей, а також становленню і розвитку особистісно-зорієнтованої освітньої системи в цілому. Методична служба спрямовує свою діяльність на забезпечення розуміння педагогами важливості впровадження педагогічних інновацій в освітній процес з метою покращення якості освіти

З метою вивчення, розповсюдження досвіду роботи наших педагогів на рівні міста, області педагоги нашого закладу у 2021-2022н.р. прийняли участь у наступних заходах:

  • Методичні об єднання всіх вікових груп,
  • Методичні об єднання практичних психологів,
  • Методичні об єднання музичних керівників,
  • Серпнева конференція,

У методичному кабінеті створено банк передових педагогічних досвідів педагогів нашого закладу, банк інноваційних технологій який поповнився напрацюваннями за цей навчальний рік. А саме:

В ЗДО№ 2 «Сонечко» створені всі умови для реалізації державних гарантій дітям різних соціальних категорій на отримання дошкільного виховання, здобуття якісної освіти на рівні, що відповідає їх здібностям та можливостям.

У методичному кабінеті створено банк передових педагогічних досвідів педагогів нашого закладу, який поповнився напрацюваннями за цей навчальний рік. А саме:

Створення умов особистісного розвитку дітей з урахуванням індивідуальних здібностей

Букіна О.В.

Використання методики Н.Гавриш в інтелектуально-мовленнєвому розвитку дошкільників

Пастух Л.В.

Впровадження методики М.Монтессорі в освітній процес

Репчинська О.Г.

Впрвадження методики Мнемотехніки на мовленнєвий розвиток та цілісний розвиток всієї особистості дитини.

Ступа Ю.С.

Використанняи музично- педагогічних технологій у розвитку музичного виховання дітей

Ярмолюк В.І.

Розвиток мовлення дітей раннього віку засобами малих форм фольклору.

Кінаш Т.З.

Палочки Х.Кюизенера - средство познания логики и математики в дошкольном возрасте

Гайдай І.М.

Едьютейнмент: навчання як розвага

Конська О.Л.

Пізнання світу за спадщиною Василя Сухомлинського

Кондратієва Т.М.

Соціальний захист дітей

Робота щодо соціального захисту дітей проводилась педагогами планомірно, відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Конвенції про права дитини.

Для виявлення дітей пільгового контингенту у вересні 2021 року було проведено соціальне опитування сімей. Складений соціальний паспорт ЗДО. З батьками та членами родин проведена роз’яснювальна робота щодо права користування пільгами.

Пріоритетними напрямками в роботі з соціального захисту дошкільників на 2021 – 2022 н.р.було:

- охорона психологічного та фізичного здоров’я дітей,

- захист їх прав,

- створення оптимальних можливостей для реалізації власного потенціалу

кожної дитини,

На сьогоднішній день в дошкільному закладі:

13- дітей з багатодітної сім ї,

1-дитина, яка постраждала внаслідок аварії на чорнобильській АЕС.

6-дітей з малозабезпечених сімей.
ВПО -2.

Адміністрація закладу веде певну роботу по виконанню Указу Президента України від 12.11.1999р. № 1460 «Про заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей». Щорічно формується банк даних про дітей таких категорій.

Протягом року сім'ям надавались консультації практичного психолога , вихователів, сестри медичної старшої. Для категорії дітей з багатодітних сімей організовано 50% оплата за харчування, ВПО, УБД - – звільнені від плати харчуванням. Профілактична діяльність психологічної служби в цьому році була різнобічною, проводилась по запиту батьків та адміністрації з метою підвищення самооцінки дитини, для зняття емоційного напруження, поліпшення психоемоційного стану кожної дитини та мікроклімату у групі. Діти групи ризику під час ігор, занять, бесід навчалися навичкам успішного спілкування. Корекційна робота підвищила рівень емоційного благополуччя та самооцінку дітей, знизила тривожність, поліпшились взаємовідносини з однолітками. Вони стали більш впевнені в собі, вміють конструктивно спілкуватись та звертатись за допомогою до дорослого.

Робота практичного психолога має позитивний результат, про що свідчать результати опитування педагогів щодо діяльності психолога.

В закладі ведеться певна робота по забезпеченню захисту дітей від будь яких форм насильства. За результатами щорічного анкетування фактів жорстокого поводження з дітьми не виявлено, не має ситуацій коли принижується людська гідність.

В закладі здійснюється медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком дітей. Систематично директором та сестрою медичною старшою Поповою О.О., здійснюється контроль за проведенням всіх форм фізкультурно-оздоровчої роботи закладу. Аналіз даних медико-педагогічного контролю дає змогу зробити висновок про те, що на заняттях з фізичної культури вихователі здійснюють диференційований підхід у виконанні основних рухів вихованцями.

Робота з медичного обслуговування

На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування, яке здійснюють сестра медична старша Попова Олена Олександрівна.

Головним завданням є:

- дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території,

- проведення оздоровчо - профілактичної роботи кожного дня та

- організація харчування.

Планомірно проводяться антропометричні виміри дітей .огляд дітей на педикульоз.

Згідно наказу МОЗ України від 30.01.01р. «Про порядок профілактичних щеплень в Україні» відповідно до віку дітей в закладі не проводяться профілактичні щеплення. Контроль за своєчасним проведенням щеплень ведеться медичними працівниками сімейної медицини та в тісній співпраці з Оленою Олександрівною.

Постійно проводиться моніторинг захворюваності дітей ЗДО. Під особливим контролем температурний режим приміщень.

Аналіз захворювання проводиться на основі даних річного статистичного звіту, який складається на основі медичної документації, яка ведеться щоденно. На кожну дитину в групі ведеться лист здоров’я.

Дані про результати медичного обслуговування дітей в закладі фіксуються і зберігаються у порядку, встановленому МОЗ України.

Під контролем адміністрації залишається і медичне обслуговування педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу. Працівники проходять поглиблений медичний огляд, проводяться обстеження в баклабораторії м. Южноукраїнська.

Оранізація харчування

Упродовж 2021/2022року в закладі дошкільної освіти було організоване дієтичне харчування дітей на постійній основі чи тимчасово за медичними показаннями.

У середньому кількість дітей, що потребують дієтичного харчування складала 2-3 дітей щомісяця, що складає 2% від загальної кількості дітей.

Систематично протягом року директором, вихователем-методистом, сестрою медичною старшою здійснювався контроль за організацією харчування дітей. Результати контролю відображені у картках, наказах, звітах. Як показує аналіз результатів контролю, організація харчування здійснюється на достатньому та високому рівні.

З метою інформування батьків щодо продуктів та страв, які отримує дитина в ЗДО щодня в групах розміщується меню.

У ЗДО оформлені інформаційні куточки на харчоблоці та в групах, які містять:

• щоденне меню з переліком страв та їх виходом;

• рекомендації батькам щодо організації харчування дошкільників;

• корисні поради щодо харчування;

• графік видачі їжі та води;

• таблиці з визначенням об’єму порції, що мають отримати діти кожної з вікових груп.

У закладі дошкільної освіти організована просвітня діяльність з питань організації харчування дітей. Сестрою медичною старшою, вихователями були проведені:

Консультації:

• «Роль раціонального харчування в житті дитини дошкільного віку»;

• «Організація харчування дітей на свята»

• «Вітаміни для вашої дитини»;

• «Культура харчування»;

• «Небезпечні продукти харчування для дітей».

Пам’ятки:

• «Як запобігти захворюванням на кишкову інфекцію?».

Одним із важливих напрямів роботи у цьому році стало впровадження системи ХАССП (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP) — аналіз ризиків та критичні контрольні точки) — концепція, яка передбачає систематичну ідентифікацію,

оцінку та керівництво небезпечними факторами, які істотно впливають на безпечність продукції.

Система НАССР є ефективним засобом керівництва, яке застосовуються для захисту виробничих процесів, що проходять у закладі дошкільної освіти, від біологічних (мікробіологічних), хімічних, фізичних та інших ризиків забруднення.

Згідно наказу УО ВМР «Про координацію та моніторинг стану роботи щодо розробки та впровадження системи НАССР у закладах дошкільної освіти» у закладі була створена робоча група з розробки, впровадження та застосування принципів системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).

Робочою групою була розроблена програма проведення внутрішнього аудиту (вивчення всіх факторів, пов'язаних з виробництвом харчової продукції - від сировини до зберігання готового продукту на складі, здатних вплинути на її безпеку для споживача; складання переліку виробничих операцій, при яких ці ризики можливі; розробка переліку запобіжних заходів для контролю цих ризиків був проведений такий аудит та визначені можливі ризики та невідповідності, за результатами аудиту розроблений план корегуючих дій та необхідних корекцій для їх усунення.

Робота щодо впровадження системи НАССР здійснюється і буде продовжуватись і у наступному навчальному році.

Охорона праці та безпека життєдіяльності

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педагогічного колективу, як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації закладу. Наказом по закладу завгосп Ануфрієва Н.В. призначена відповідальною за організацію роботи з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в ЗДО №2.

Діяльність адміністрації спрямована на виховання в здобувачів дошкільної освіти ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.

За звітний період не зафіксовано випадки травмування дитини під час осітнього процесу. В закладі ведеться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників. Систематично видаються накази з охорони праці.

Для працюючих розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці, технологічні та посадові інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення роботи з дітьми з проблем безпеки життєдіяльності, у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, добірки тематичної художньої літератури.Належна робота з профілактики нещасних випадків проводиться під час занять у вигляді різноманітної навчально-виховної роботи. Роботу з охорони праці, безпеки життєдіяльності у закладі можна вважати достатньою.

Кожен працівник ЗДО проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

Організація догляду за дітьми відбувається під постійним контролем адміністрації та медичного персоналу.

В розділі «Охорона праці і життєдіяльності дітей» були проведені спеціалістами тематичні консультації. Регулярно проводилися інструктажі з техніки безпеки. Також, вихователями усіх вікових груп планувалася і проводилася робота з дітьми для формування навичок безпеки життєдіяльності. Було поновлено плани евакуації. На нарадах при директору постійно були розглянуті питання щодо попередження дитячого травматизму. У кожній віковій групі придбано аптечні ватно-марлеві пов’язки для кожної дитини. У батьківських куточках висвітлювалися такі теми: «Ваші діти повноправні громадяни України», «Обов’язки дорослих щодо безпеки і захисту дітей», «Надання першої допомоги при нещасних випадках» тощо.

Регулярно проводяться інструктажі з працівниками закладу. У приміщеннях закладу розміщено кілька стендів з охорони праці та безпечній поведінці дітей. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директору. Вивчаючи стан травматизму серед вихованців, можна відзначити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов виховання. В ЗДО розроблено низку заходів щодо попередження травматизму дошкільників та всіх учасників освітнього процесу.

Згідно циклограми адміністрацією та медичними працівниками ведеться контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, за виконанням інструкцій з охорони життя і здоров’я дітей та працівників.

На виконання завдань з БЖД педагогами велась цілеспрямована, планомірна робота. Таким чином, педагоги здійснювали формування навичок безпечної поведінки разом з батьками, щоб попередити безпеку дітей, навчали їх, як діяти в тих, чи інших ситуаціях заради збереження фізичного та психічного здоров'я дітей.

Формування у дитини свідомого ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров'я вимагало постійного формування активної позиції по відношенню до власного здоров'я, тобто усвідомлення здорового способу життя, негативного ставлення до шкідливих звичок. Ці питання вирішувались в повсякденному житті, в різних видах діяльності: ігрових заняттях з валеології, бесідах, спостереженнях, читанні художньої літератури, в різних видах ігор, в тому числі інтерактивних та комунікативних.

Систематична співпраця з батьками забезпечує збереження та формування здоров'я, захист життя всіх учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків тощо. Усвідомлення дорослими визначеного змісту понять, які стосуються дитячого здоров’я, дає змогу осягнути величезне значення належних здоров’язбережувальних умов життя дитини як в навчальному закладі, так і в родині. Результатом спільно проведених заходів є зацікавленість батьків діяльністю дітей в навчальному закладі, а також залучення їх та дітей до здорового способу життя.

Управлінська діяльність директора ЗДО

Безпосереднє керівництво ЗДО здійснює управління освіти Вознесенської міської ради.До складу органів самоуправління закладу дошкільної освіти входять:

Рада ЗДО,

Батьківські комітети груп,

Профспілковий комітет,

Педагогічна рада,

Загальні збори батьків та членів трудового колективу,

Комісія з охорони праці та техніки безпеки,

Рада з харчування.

Звернення громадян

Одним із напрямків директора закладу є робота зі зверненнями громадян.

На виконання Закону України «Про звернення громадян» в закладі проводиться слідуюча робота:

1.Нормативна база з питання звернення громадян є в повному обсязі та зберігається в папці «Звернення громадян» в кабінеті директора.

2.Відповідальність за ведення діловодства по зверненню громадян та складанню звітності з даного питання залишено за директором Гайдай І.М..

3.Графік особистого прийому громадян директором ЗДО №2 «Сонечко» складається щороку – по 4 години на тиждень :

вівторок – 13.00 год.-15.00 год.;

четвер - 13.00 год.-15.00 год.

Графік особистого прийому затверджений наказом №10 від 04.01.2022 року «Про затвердження графіку особистого прийому громадян на 2022 рік»

4.У фойє вивішені графіки прийому громадян посадовими особами Управління освіти та Виконавчого комітету територіальної громади м. Вознесенська.

6. У закладі створений «телефон довіри» у 2008 році. Наказом №9 від 04.01.2022року «Про продовження функціонування телефону довіри у 2022році». Відповідальна особа за ведення обліку дзвінків,відповідно наказу, залишила за собою, директором Гайдай І.М.

7. В закладі заведені журнали:

- Журнал особистого прийому громадян,

- Журнал реєстрації письмових звернень громадян.

Також в наявності справа для зберігання письмових звернень.

Журнали включені до номенклатури справ ЗДО, графи відповідають інструкції.

8. Ведеться журнал обліку дзвінків на «телефон довіри» (звернень за 2021-2022 навчальний рік не зафіксовано, про що зроблені відповідні записи.

9. Наказом по ЗДО в №12 від 04.01.2022 році були затверджені індекси питань на 2021 - 2022 роки, які вказуються при реєстрації звернень.

За 2021-2022 навчальний рік повторних та колективних звернень не зафіксовано.

На особистому прийомі звернулися - 12 осіб:

174-Про зарахування до ЗДО - 8;
071-Про працевлаштування до ЗДО -2
091-Про роботу закладу в літній оздоровчий період нарахування та виплату зарплати-1;
270-Інші питання-0

177- Про надання роз”ясень -1

Звіти до управління освіти подаються відповідно до термінів. Дані співпадають з даними у журналах. Другий примірник звітів зберігається у ЗДО для зберігання.

10. Питання роботи зі звернення громадян щороку включаються у звіт директора перед громадськістю за підсумками навчального року.

11. Звіт про звернення громадян розміщується на сайті закладу.

Звіти до управління освіти подаються відповідно до термінів. Дані співпадають з даними у журналах. Другий примірник звітів зберігається у дошкільному закладі для зберігання.

9. Питання роботи зі звернення громадян щороку включаються у звіт керівника перед громадськістю за підсумками навчального року.

10. Звіт про звернення громадян розміщується на сайті ЗДО.

Ще одним з головних напрямків в роботі директора є укріплення матеріально-технічної бази закладу, всі приміщення якого відповідають санітарним вимогам.

ЗДО № 2 – є комунальний заклад, тому матеріальне та фінансове забезпечення здійснюється з місцевого бюджету. Проте в наші скрутні воєнні часи велика підтримка і допомога іде саме від батьків вихованців.

Заклад функціонує в приміщенні пристосованому до навчання та виховання малят з 1996 року. Адміністрація ЗДО разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані.

Протягом навчального року систематично здійснювалась виплата заробітної плати. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті закладом енергоносії. Завдяки злагодженості роботи відповідальної за економію, ми не перевищуємо ліміти спожитих енергоносіїв.

Наш заклад постійно працює над створенням сприятливих умов для особистісного становлення та всебічного розвитку кожної дитини дошкільного віку, робота ведеться у тісному контакті з батьками.

Колектив нашого закладу приділяє достатньо уваги естетичному вигляду ЗДО. Групові кімнати поступово поповнюються новими стендами, активно проводиться робота по озелененню клумб та майданчиків. Подвір'я прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються здобувачами освіти та педагогами. Своєчасно обрізуються дерева, кущі, біляться бордюри.

Я вдячна батькам, які допомагають нам в проведені ремонтних робот у групах, створювати затишок та комфорт для дітей в групах.

Наш заклад користується попитом серед батьків.

Колектив може і хоче працювати, тому ми ставимо перед собою все нові і нові завдання.

Подальший розвиток ЗДО можливий тільки за умов засвоєння нововведень та бачення власної перспективи розвитку.

Головним є те, що заклад прагне бути тим місцем, де діти можуть фізично розвиватись, навчатись, виховуватись, зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, весело й щасливо жити, у такий складний для нашої України час, та й для кожного з нас.

Мирного неба нам всім і ПЕРЕМОГИ УКРАЇНІ!

Кiлькiсть переглядiв: 1033