/Files/images/1418673216.gif Створення інклюзивних груп у ЗДО

Уряд затвердив Порядок організації діяльності інклюзивних

груп у закладах дошкільної освіти. Документом визначаються

організаційні засади діяльності інклюзивних груп у закладах

дошкільної освіти незалежно від підпорядкування та форми

власності.

Інклюзивні групи для виховання й навчання дітей з

особливими освітніми потребами створює засновник (засновники)

закладу дошкільної освіти: в обов’язковому порядку на підставі

письмового звернення батьків або законних представників особи з

особливими освітніми потребами. Інклюзивні групи формують, як

правило, станом на 1 вересня поточного року. Якщо батьки

звертаються в інший термін, рішення про відкриття таких груп

приймає засновник ЗДО.

Документи для зарахування до інклюзивної групи

Зараховує дітей до інклюзивних груп директор ЗДО на

підставі:

заяви батьків (осіб, які їх замінюють)

копії свідоцтва про народження дитини

медичної довідки сімейного лікаря закладу охорони здоров’я,

в якому спостерігається дитина, із зазначенням того, що вона

здорова і може відвідувати ЗДО

«Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о).

Додатково необхідно надати висновок інклюзивно-ресурсного

центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку

дитини.

Комплектування інклюзивної групи

Інклюзивні групи комплектують: з розрахунку не більш як

троє дітей з ООП за віковими ознаками: одновіковими

різновіковими з огляду на особливі освітні потреби дітей.

Освітній процес в інклюзивній групі ЗДО

Освітній процес в інклюзивних групах дітей з ООП проводять

відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за окремими

програмами, затвердженими МОН, та методиками з огляду на

індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності дітей

ураховуючи рекомендації ІРЦ.

Команда психолого-педагогічного супроводу дитини

Оптимальні умови освітнього процесу в інклюзивних групах

забезпечує команда психолого-педагогічного супроводу дитини з

ООП. Така команда діє відповідно до локального Положення про

команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими

освітніми потребами. Таке положення ЗДО розроблює на підставі

Примірного положення про команду психолого-педагогічного

супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі

загальної середньої та дошкільної освіти, затв. наказом МОН

України від 08.06.2018 № 609.

Асистент вихователя

забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього

процесу. Його посаду вводить з розрахунку 1 шт. од. на кожну

інклюзивну групу. Ключове завдання асистента вихователя —

співпраця з вихователем інклюзивної групи для: надання допомоги

під час здійснення освітнього процесу адаптації навчальних

матеріалів з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної

діяльності дітей з ООП забезпечення індивідуального супроводу

дітей з ООП.

Організація освітнього процесу дітей з ООП

в період воєнного стану

В умовах воєнного стану значна кількість дітей з ООП була тимчасово

переміщена до інших регіонів України. Наразі в жодному куточку України

внаслідок збройної агресії РФ діти з ООП не почуваються в безпеці через

відсутність належних умов для здобуття освіти. Також, збільшилося

навантаження на батьків і заклади, які частково виконують функцію

прихистку для внутрішньо переміщених осіб. З метою забезпечення права

осіб з ООП на здобуття освіти в умовах воєнного стану Кабінетом Міністрів

України було внесено низку змін до нормативно-правових актів, які

регулюють організацію освітнього процесу для таких дітей. Листом МОН від

15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими

освітніми потребами» надано роз’яснення про зазначені вище зміни, з

урахуванням яких має здійснюватися організація освіти дітей з ООП у

новому навчальному році. Крім того, про нові умови організації освітнього

процесу для дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних групах, у період

воєнного стану викладено у Методичних рекомендаціях щодо організації

освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період. Однак,

зважаючи на значну кількість звернень, що надходять до Міністерства освіти

і науки України, необхідно акцентувати увагу на окремих моментах. Зокрема,

відповідно до пункту 2 Порядку організації діяльності інклюзивного

навчання у закладах дошкільної освіти, затвердженого постановою Кабінету

Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 (далі – Порядок), на підставі

заяви одного з батьків (інших законних представників) дитини з ООП та

висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини,

наданого інклюзивно ресурсним центром ( ІРЦ), директор ЗДО утворює

інклюзивну групу та організовує інклюзивне навчання з урахуванням рівня

підтримки, рекомендованого ІРЦ. Рівні надання підтримки в освітньому

процесі дітям з ООП в ЗДО, критерії їх визначення та умови їх забезпечення

встановлюються відповідно до додатка 2 до Порядку. Рівні підтримки

залежать від потреби дитини, а не від її порушення/ розладу/діагнозу.

Звертаємо увагу, що визначення рівня підтримки фахівцями ІРЦ, зазначеного

у висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи,

здійснюється для всіх осіб, які проходять таку оцінку. Водночас надання

підтримки відповідно до визначеного рівня відбувається тільки тоді, коли

особа з ООП здобуває освіту в інклюзивній групі закладу дошкільної освіти.

Особливо вразливими до страшних подій, що відбуваються в Україні

внаслідок збройної агресії РФ, є діти з порушеннями інтелектуального

розвитку. Слід пам’ятати, що такі діти мають обмежені можливості

пізнавальної діяльності, тому не можуть швидко та правильно реагувати та

обробляти інформацію з навколишнього середовища. Через це важливо

надавати таким дітям необхідну підтримку та допомогу, враховуючи

максимально їхні інтелектуальні можливості, щоб мінімізувати у них

наслідки психологічної травми. На сайті Інституту спеціальної педагогіки і

психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розміщено пам’ятки

рекомендаційного характеру для підтримки та екстреної допомоги дітям з

ООП, які містять певний алгоритм дій при стресі чи інших нервово-

психічних розладах у дітей.

 АУТИЗМ - ЩО ЦЕ.docx

 Взаємодія з батьками у системі інклюзивної освіти.docx

 дітям з особливими потребами рівний доступ до якісної освіти.doc

 Ігротерапія і корекційна робота з дітьми аутистами.docx

 Інклюзивна освіта основні положення.doc

 Інклюзивна освіта - що це.docx

 Інкюзивна освіта ОСНОВНА.ppt

 РАННІЙ ДИТЯЧИЙ АУТИЗМ.docx

Кiлькiсть переглядiв: 25